Followers

Tuesday 6 December 2011

Wangi nya Saya


Assalamualaikum...

halllu hallu..

eh macam mana aku nak bole nak menaip entry pulak ni.
aku sebenar nya nak rompak dapur mak aku.
lapar gila mengigil macam setahun tak makan ni.
kesian kan??
(-__-)

tak tahu lah kenapa aku asyik terfikir pasal benda ni je.
BAU BADAN.
korang marah tak aku cakap pasal benda ni?
ahh tak kira.
aku nak cerita jugak!
blog aku kan?
ngeh!

bukan niat aku nak malu kan sorang hamba Allah ni.
tapi aku rasa aku nak jugak-wajib-harus aku cakap hal ni.
bukan cakap , menaip sebenar nya.

pakcik ni aku dah kenal dari zaman baby-baby lagi..
tipu sangat.
dari zaman aku sekolah lagi.
dea client tetap mak aku.
kah kah kah !
tak payah nak client sangat lah.
dea customer tetap mak aku.
a.k.a kawan se-opis ngan bapak aku dulu.
tiap-tiap hari dea akan datang hantar tempahan baju.

bila dea datang , aku ada satu masaalah BESAR sangat.
baca sekali lagi.
BESAR sangat.

apa masaalah nye Mira?
BAU BADAN dea..
sumpah , aku tak tipu.
aku pun sedih nak cakap ni.
bukan aku nak malu kan beliau tu.
tapi aku dah tak tahu nak buat macam mana lagi.
aku tak mampu nak serve bila beliau datang kedai mak aku.

eh bukan dea sorang je , ada lagi orang laen.
cuma yang laen tu jarang-jarang singgah ke kedai mak aku ni.
bila ada yg bau badan diorang 10km lagi dah bau , 
memang aku otometik nak termuntah kat situ jugak.
buruk kan perangai aku?
tapi nak buat macam mana deria hidung aku memang tak mampu nak menepis benda ni.

perlu ke aku bagitahu kat customer yang datang supaya pasti kan badan anda tidak berbau apabila masuk ke premis perniagaan mak saye???
tidak sama sekali.
ibarat menutup periuk nasi la pulak.
maka menutup jugak poket aku nak ber-shopping hujung bulan.

so macam mana korang rasa??
tak kan aku nak derma kan pulak deodorant rexona kat diorang 
yang ada masaalah bau badan??
aku pun tak cakap aku sentiasa wangi..
kalau dah buat kerja teruk-teruk sampai berpeluh ketiak 
tu dah tentu la akan ada bau masyam~
tapi , takda la sampai aku nak merayap kesana sini dengan bau macam tu.




atau maybe diorang tak perasan yg badan diorang berbau??
maybe lah kan.
tapi macam mana nak buat dengan diorang yang ada masalah ni??
tak kan nak tegur pulak.
" cik, badan cik ber bau lah. sila pakai rexona. "
panggg! 
mesti lekat 5 jari kat muka aku ni.
(T___T)

sesungguh nya aku teramat buntu dengan masalah ni.
jadi kawan-kawan sekalian 
especially gegurl semua , 
jaga la diri anda.
pasti kan diri anda bersih dan tiada bau yang pelik-pelik 
yang mampu membuat kan orang lain lari 400m bila dekat dengan korang.
sekira nya kaya , beli lah perfume jenama Channel dan bergaya lah kesana sini dengan senyuman selebar-lebar nya.
(^___________^)
ngeh!





Be positive and Be The Real You
Mirra Miya

No comments:

Post a Comment