Followers

Thursday 8 December 2011

Surat Cinta Encik Polis.


Assalamualaikum...
sila jawab dalam hati , dengan senyuman sekali.
(^___^)

hari ni bakal dapat migraine lagi..
tanya lah kenapa?

kenapa cik Mira??
sebab..
sebab..
sebab..

sebab dapat surat cinta dari encik polis pagi-pagi buta lagi...

surat cinta berhelai-helai..
panjang lebar isi nya..
ahhhh..
tak payah nak intro panjang-panjang..
aku kena waran tangkap..

ya ya ya..
di ulangi sekali lagi :
waran tangkap.

sebab aku dengan begitu degil dan bongkak nya
tak mahu bayar saman 6 bulan yang lepas.
6 bulan. baca bebaik.


*ehsan dari gugel sahaja*

kat surat cinta tersebut begitu megah terpampang jumlah saman sebanyak rm600. 
bagi insan sederhana yang tak mempunyai harta benda , rm600 tersebut adalah satu jumlah yang amat berat dan beban yang terlalu menghempap kepala dan bahu aku..

masa tu dalam kepala hotak , aku kena masuk lokap ke ni?
kena tido lokap ke??
ouh tidakkkk~
secara otometik peristiwa 6 bulan lepas 
terlayang-layang di depan mata.


* ni bukan keta aku. ehsan dari gugel semata-mata*

sekali gus aku terasa menyesal kenapa la masa tu 
aku terlalu sombong dengan encik polis tersebut.
apa la salah nya kalau aku kenyit-kenyit mata kat encik polis tu mestu dea tak jadi saman aku..
kawan aku cakap taktik tu berkesan..


tapi malang sekali aku kena dua saman sekali gus!

kesalahan pertama :
menguna kan talipon bimbit semasa memandu.
* ni memang hobi aku. bosan la bawak keta tak bercakap. kena la borak. nanti mengantok*

Kesalah kedua :
tidak memakai tali pinggang keledar semasa memandu.
*hey , aku da pakai tali pinggang kaler pink kat seluar jeans, nak buat apa pakai tali pinggang keledar lagi? huh =.='

tengah hari buta , setelah aku mendapat kekuatan zahir untuk mengeluar kan duit , aku pun bergegas rempit dengan laju nya pergi ke balai polis.
memang sungguh. 
hari ni aku adalah pemandu berhemah.
handphone aku letak jauh-jauh.
masuk keta enjin belom start , aku dah pakai seat belt siap-siap.
choiii. kena saman 6 bulan lepas hari ni dapat waran baru nak ikut aturan.
walaupun aku tahu, aku hanya insap untuk seminggu saja.

agak merangkak-rangkak jugak aku pegi ke bank dan keluar kan rm600 untuk bayar saman..
korek-korek dalam bank serdak-serdak syilling yang ada..
habis duit nak beli henpon blackberry 
(T______T)

hey , sedih taw..
free je melayang duit kena bayar saman.
perlu ke ada saman?
tak payah lah saman.
bukan nya sengaja pong~
agagagaga~


p/s : bila dah kena saman, cepat-cepat lah bayar. tak nak keluar duit bayar saman, jangan lah buat kesalahan. terima kaseh. 

Be Positive and Be The Real You
Mirra Miya

No comments:

Post a Comment