Followers

Wednesday 9 November 2011

Perubahan. Merubah. Berubah. ;)

Salam. Hallu Hallu ! Malam ni nak cerita kat korang pasal diri sendiri. eh bukan cerita , tapi nak mengadu sebenar nya. nak menjelas kan jugak. eh apa-apa je lah. *susah bebenor*

Ya , sememang nya diakui kawan-kawan ada yang terkeluar biji mata , termuntah depan laptop , jalan sampai langgar tiang setelah tengok picture terbaru saya kat Facebook dimana melihat kan saya memakai tudung. ya ya ya , pakai TUDUNG bukan nya pakai bikini. Entah kenapa diorang terlalu teruja. >,< maybe sebelum ni diorang dah biasa tengok penampilan saya yang free hair. Dulu zaman study kat PUO siap colour merah lagi kat rambut. lepas merah , coklat lah pulak. eh tukar lagi la pastu tukar lagi lagi lagi dan lagi. tahun lepas siap colour kan kuning tapi buat 1 line je. Bila mak tengok terus kejar saya dengan gunting. huhuhu. Brutal nye mak saya!  Pernah masa balik dari kuliah , jalan kaki sorang-sorang lintas depan rumah budak-budak bujang lelaki, tengah bayang kan bantal dan tilam kat rumah tetiba ada yg panggil "hye awek rambut meggi. meggi kari. meggi sedaap. sluurpp " eh apakah motif? Lepas tu dapat je duit KPTM terus dengan kelam kabut dan gelojoh nya pegi straight kan rambut. >,<

Masa tu jangan tanya lah dress up nye macam mana. seluar pendek , baju ketat-ketat , baju macam tak cukup kain , skirt , asal kan ada style baru keluar kalut-kalut paw duit mak nak beli sebab masa tu study. Bila dah kerja , tunggu gaji terus pegi beli. sorang-sorang pun jadi shopping. Betapa rakus dan taksub nya dengan style ala-ala omputih masa tu. Rambut kejap nak straight kejap nak curly kejap nak barbie doll kejap nak apa-apa lagi la. Bajet masa tu saya la yang paling up-to-date dan sangat HOT la.

Bila lama-lama rasa macam saya perlu berubah. eh dah besar lah. kenapa nak pakai macam ni lagi? mula-mula tu tak yakin sebab takut kawan-kawan semua gelak kuat-kuat sampai pecah perut terkeluar tekak semua..pastu takut jugak pakai kejap je pastu bukak balik. sebab terpengaruh tengok fesyen-fesyen terkini yang tak payah pakai tudung. hahah. tapi bila tengok sepupu kesayangan a.k.a Penasihat terhebat (picture kat sebelah kanan nuh) berubah imej , saya tetiba jadi teruja. dea boleh kenapa saya tak boleh? kannnnn..pastu bagitaw mak , mak pun yakin kan saya untuk berubah. bagitaw pulak cinta hati dea senyum lebaQ sampai telinga. mula-mula pakai la selendang mcm CT tu pastu macam susah je sebab selendang tu asyik jatuh. bila tengok shawl , rasa minat tu membuak-buak kat dalam hati. rasa teruja lompat-lompat bila nampak shawl yg design chumil-chumil. bila cinta hati pancing nak beli kan dress , saya muncung kan mulut. hahaha. 

Ada jugak kawan-kawan yang cakap. " ouh berubah sebab nak kawen yea?" eh tidak tidak. tu bukan la sebab utama. sebab yang paling tinggi adalah memang saya nak berubah. rasa bertanggungjawab dan rasa inilah diri saya yang terbaik selain saya seorang muslim. ada jugak yang ckp berubah biar lah ikhlas. Ya , saya ikhlas! saya suka dan saya yakin dengan perubahan ni. cewah >,< boleh macam tu? ha , boleh la kan. weee :)) tapi kalo sebab nak kawen pun okay jugak kan? semua orang pun nak kawen. wink wink (*_*)


Sekarang ni segala seluar pendek , skirt , baju ketat2 , dress semua da serah kan hak milik kepada adik yg kecik tu. tapi tengok sejak 2-3 hari ni dea pun da pakai tudung. Alhamdulillah. tak da paksaan. dea sendiri nak pakai. sebab tengok kakak dea kot? Penasihat imej dan tuan yang suka sangat belanja dan ajar macam mana nak pakai shawl yang style gila adalah sepupu yang chumil tu. dea tiap-tiap minggu belanja saya beli kan shawl baru. Yang paling best , masuk bilik dea semua jenis tudung , shawl , inner segala benda semua ada. nak apa colour? apa design? cakap je semua ada. *dengan riak nya tolong bangga kan Kak Chah* ;)
                                 ni lah adik sepupu a.k.a penasihat imej bertudung saya. 
                                     Family  members semua panggil Kak Chah je. 

Sekarang ni hobi terbaru yang tak dapat nak control adalah kumpul semua jenis koleksi tudung. haha. Boleh macam tu? selesa bertudung. Rambut pun dah makin sihat. Alhamdulillah. masa mula-mula pakai tu memang la macam kekok. kejap-kejap nak betul kan tudung. bila pakai tudung rambut terkeluar. huhu. Teruk aih >,< tapi saya harap korang semua doa kan saya terus mcm ni. Perubahan kearah yang lebih baek. kannnn..tapi , saya tetap sayang kan kawan-kawan saya yang masih free hair , yang dress up macam mana pun saya tetap sayang. Terpulang pada individu untuk berpakaian. yang penting HATI. saya menilai melalui hati budi masing-masing. Siapa yang lihat dan kenal saya dulu biar lah menjadi kenangan. Yang penting diri saya sekarang. weee :))

                           ni masa awal-awal bertudung. pakai selendang nampak rambut 
                                                     sikit lah. konon style.  

 
                yang ni pulak picture terbaru sangat excited ngan imej sekarang. hahaha.

Letih kan baca panjang-panjang? Cukup sampai sini. Apa komen korang? heheh. Thanks sudi baca yea! Yang baik itu datang nya dari Dia dan yang buruk itu datang nya dari saya. 

Be Positive and be The Real You,
Mirra Miya

2 comments:

  1. entry yg i paling suke bace...hehe.. ALHAMDULILLAH yunk..akhirnya... u pOn bertudung... aminn... i hOpe kekal ye yunk... ;) always be with u.. dulu kter same2 nakal..HAHAHA

    ReplyDelete
  2. Ibby : wahahah. taw xpe. nakal sgt la dulu yunk. thanks sebab baca yea syg. :) and thanks for your support. weee ;))

    ReplyDelete