Followers

Monday 14 November 2011

Percintaan Dalam Hujan.

Salam. hallu hallu !
tetiba rasa mengantok pulak nak post entry ni. 
eh tak tak.
kebosanan melihat adik-adik makan kuaci sambil borak-borak mengadap tv dan dgr lagu hindustan kat laptop. 
yang mana satu diorang buat ni? 
macam-macam.
semalam agak letih sebab berlaku nya perbincangan hati ke hati with boyF. 
saja buat tabiat teruk. 
kereta ada parking elok-elok simpan kat rumah. 
naek moto ego-lc pinjaman dari adik.
dan kemudian , basah lencun akibat hujan yang tak bagi peluang langsung nak dating-dating ronda kat dalam pulau.

* rembat moto adik nak pegi dating.*

ronda punya ronda , perut pun bergoncang hebat. 
saya mahu nasi saya mahu makanan sedap.
tolong lah beri saya makanan. 
 sedih nya , perut sampai merayu-rayu.
tapi saya buat-buat degil. 
ronda lagi , hujan yang turun saja buat-buat cool rasa macam salji yang turun. 
indah. hati berbunga-bunga.
basah pun takpe , sebab dengan si dea.
bila hujan makin lebat , boyf cakap :
" ini lah dikata kan percintaan dalam hujan "
auwwww-auww~
ronda lagi , nak cari nasi kandaQ line clear lah nasi kandaQ kayu lah..
last sekali ,
pegi lepak Kapitan jugak.
order la Cheese Nan Tandoori yang sangat hebat dan boleh buat lupa diri bila makan.

  makan sampai muntah lagi ni. ouuh! kenapa la benda ni buat saya ketagih. please lah!
 

nasi briyanni. favourite boyf. makan sampai menjilat siku.


bla bla bla bla bla...
blaa blaaa blaaa....

kroiihhh krooiihh...
prung prang prung prang...

Sambil dalam mulut penuh nasi , tangan kanan pegang cheese nan , tangan kiri pegang ayam tandoori. 2-2 nak seumbat dalam mulut serentak,
Ya memang agak pelahap dan gelojoh.
 kami pun berbincang dari hati ke hati. mata ke mata . mulut mengunyah makanan macam dah 14 hari tak jumpa makanan.
dari hujan lebat sampai matahari da suluh muka , duduk jugak lagi kat table tu sambil muka serius berbincang ala-ala masalah negara nak kena serang ngan ultraman.

akhir sekali , kesimpulan terbaek yang dapat disimpul kan disitu adalah :

tak semua orang suka kan kita.
tak semua orang boleh terima cara kita.
tak semua orang senang dengan cara kita.

Jodoh itu misteri .
Jodoh itu rahsia Allah .
Ya itu prinsip saya.
selagi boyF belum salam tangan tok khadi ,
selagi saya belum buat tanda tangan panajng berjela kat surat nikah ,
selagi saya belum pakai gaun kawen yang direka cipta khas untuk saya *berangan saja*
selagi itu saya tidak meletak kan harapan yang terlalu tinggi dalam hubungan ini.
saya belum ada hak apa-apa untuk menghalang atau memaksa hubungan ini.

Kekurangan saya adalah pelengkap dea .
Kelebihan dea adalah kesempurnaan saya .
walau apa dugaan yang datang , hanya kami yang tahu hati masing-masing.
selagi terdaya kami akan bertahan.
selagi termampu kami akan terus kan.
jika jodoh itu milik kami , kami akan bina masjid yang bahagia. InsyaAllah.
tapi jika bukan jodoh itu milik kami , 
biar lah diakhiri dengan sebaik-baik nya.
 saya terima apa yang jadi. saya redha apa saja yang datang.
yang tak kenali saya , nilai lah apa saja.
yang berdendam , bermusuh , saya tak da hak untuk menghalang.
yang sayang kan saya , yang rindu kan saya , yang senang dengan saya ,
saya hargai sepenuh nya.
hanya yang mengenali saya yang tahu siapa saya. 
*dah macam artis la pulak. pls pls.jgn kontroversi* 

Ouh. cukup saja sampai disini luahan hati ke hati dengan korang. 
janji ini rahsia kita saja yaa.  apakah?
 agak serius dan skema entry kali ni sebab hati masih ditampal plaster sebab hinaan dari seseorang. ouh. luka berdarah remuk redam hancur lebur. okay over =_='



Be Positive and Be The Real You, 
Mirra Miya



2 comments:

  1. semoga dipanjangkan umur serta mendapat keberkatan dalam setiap apa yang kamu lakukan ye dear....syukur kamu bahagia...saya tumpang gembira serta mendoakan kamu jua...=)

    ReplyDelete
  2. Cik Cumey : thanks a lot Dear.. kamu pun sama. hope kehidupan kamu akan lebih baek. :))

    ReplyDelete