Followers

Wednesday 16 November 2011

Keinginan jangka masa kini

Salam. Hallu Hallu !

Bllerrkk...
Kekenyang selepas melantak roti canai telur kejap tadi.
Syok weh makan panas-panas sambil berebut-rebut ngan adik-adik dan mak.
" aduuhhh ! panas nyaaa "
akibat kegelojohan saya nak menyuap roti telur ke mulut dengan perasaan tamak.
" masak dengan api , panas lah. bukan masak dengan air "
kata mak sambil senyum sumbing. 
eh bukan nak cita pasal roti canai telur. 
no no no.

sebelum melantak tadi , adik-adik ada bunyi nak beli tu nak beli ni..
sebagai seorang kakak yang garang  penyayang, saya rasa kesian sebab adik-adik ni selalu dah berangan nak beli tu beli ni..

So hari ni , saya nak list kan kehendak hati saya dan jugak adik-adik. check it out bebeh !

hajat adik sepupu a.k.a penasihat hijab :

 budak ni cakap dea nak dress ala-ala yuna pakai. dea nak beli yang ada kat butik kat Kolumpo nuh. dea siap Like fan page butik tu kat fesbuk. penah sampai termimpi-mimpi beliau punya la tehingin kan dress macam kat bawah ni :

dea nak dress macam ni , cardigan macam ni , heel macam ni , shawl macam ni. ahhh. semua macam ni lah. siap dengan belt sekali. dea kata NAK jugak-jugak. siap lah. duit simpanan dea cukup confirm dea paksa saya bawak dea pi Kolumpo. *nak sesat lagi bole la*

Hajat adik kecik a.k.a model dalam rumah

si kecik ni pulak cakap nak wedges sebab nak pakai ngan skirt kembang-kembang bila menari2 bole skirt tu pusing-pusing 180darjah. huhu. sebelum ni dea asyik nak suruh beli kan sneakers tapi disebab kan perubahan image telah berlaku jadi dea tersangat suka minat addicted over excited tengok wedges macam ni :

 
 errrr. ketinggian kasut ni agak melampaw kan? bagi saya lah. Qyla sila la pakai. tapi kalo jatuh bangun sendiri oke. kakak tak bertanggungjawab. I loike Pink. 

Hajat Mak kesanyangan a.k.a Taukey Kedai.

Bila kiteorang anak-beranak nak keluar jenjalan mak mesti bising cakap takda baju lah , baju dah tak best lah , baju dah bosan malas nak pakai yang sama lah. asyik-asyik baju ni lah. padahal 2 almari penuh baju mak jenjalan saja. selalu nya bila poket atau purse pink comel-comel saya dipenuhi dengan wang kertas bercop wajah agong-yang-hensem , saya mesti akan pegi shopping dengan boyf dan beli kan mak baju-baju cantek dari butik-butik mahal yang orang takut nak jejak *tipu sikit lah part butik mahal ni* , sebab tu la almari baju mak dah semakin penuh. tapi kali ni mak asyik cakap nak baju hijau yang sejibik macam ni :

ni kita panggil hijau apa eh? hijau tua? hijau lumut? hijau terang? maaf, saya ada masaalah mengenali warna. tapi hijau ni nampak cantek la pulak. I loiikee. :) Satu hari nanti kakak beli kan untuk mak ye. 

Hajat sepupu kesayangan a.k.a penasihat terbaik. 

sedang kesibukan ber-yahoo messenger dengan along tadi , saya gedik-gedik saja tanya kat dea barang apa yang dea paling nak sangat beli sekarang. * sebenar nya saya dah tahu da sebab dah baca blog dea. tapi saja tanya lagi * ngeh ngeh. dea cakap nak sangat hentak-hentak kaki , guling-guling kat lantai mogok tanak makan dan macam-macam lagi sebab nak jugak-jugak benda alah ni :

 Samsung galaxy Note kata nya. Harga dea berapa riban? sat sat. tak sempat nak google pulak harga nya tadi. sabo ye along. benda ni secara rasmi nya di jual kan Malaysia , along segera lah rembat henpon tercanggih di abad ini okay ! >,<

Hajat adik kesayangan a.k.a kawan gaduh sepanjang masa saya.



budak ni sorang lagi. Nak yang limited edition. kalau murah dan belonggok jual kat Road Walk or Gerbang malam senang lah jugak nak cari . Ni dea jatuh cinta tengok benda ni kat internet. saya try jugak servay , kasut macam ni ada jual kat mana? diorang cakap bole beli online. issh. tak bekenan la nak beli online. kot nanti tak muat , acane??

 nike for women. macam sneakers tapi ada heel. ouh. confirm lah tak di pakai untuk berlari, di pakai untuk kelaur mengedik-gedik. tapi tapi tapi , saya tak faham kenapa dea nak jugak kasut ni. confirm punya kalau beli pun almari yang pakai. dea mesti tanak pakai pegi keluar punya lah. taw sangat. =.='
 
hajat adik sepupu kesayangan a.k.a suka gelak kuat-kuat


hah ! yang ni sorang lagi. orang lain berangan nak ada barang-barang yang mampu buat kan orang laen jeles dan dengki ditahap maksimum , dea pulak tehingin sangat nak melantak makanan kat bawak ni. hey hey , lari tajuk la budak ni.

Tutti Fruitti. mahal benda alah ais krim ni. tapi ternyata sangat lah lazat berkrim disukai ramai hingga menjilat siku ! betul percaya lah walaupun saya tak penah merasa lagi . sabar naa adik , nanti kita pi makan puas-puas sampai muntah taw ! adik belanja akak on saja! :)


hajat cinta sayang buchuk-bucuk muncit a.k.a 'musuh ketat'


buchuk-buchuk ni cakap dea nak banyak sangat barang. tapi tak bole lah. semua orang bole cerita satu ja barang. ahh . dea nak lebih pulak. tak aci tak aci . selain dea suka make up kereta dea dengan sound system yang besar bapak dan ubah suai kereta turbo menjadi lebih laju dari ferrari , dea suka jugak dengan gadget. dah 40 kali dea apply kat saya benda alah ni untuk dea main time bosan-bosan gadoh ngan saya atau bosan-bosan tunggu saya bersiap nak keluar.


Ipad 2. harga dea berapa? tak maw taw lah. kalo amek taw bermakna kena simpan duit dan beli. ahh. nanti rosak benda ni mesti rasa tak berbaloi pulak. hahahah. buchuk-buchuk , nanti kita kaya raya rasa duit simpanan dah melimpah ruah kita pegi beli benda ni nahh? :)

Hajat hati saya a.k.a kalau mampu saya nak beli jugak

Sebelum tidur sambil baring-baring goyang kaki kiri kanan , dalam kepala hotak asyik berangan je. bila la aku nak beli benda ni..eh benda tu lah. mcm cool saja. eh tak maw la, benda yang ni lagi hebat. no no , benda tu lagi buat orang dengki tahap maksima. tapi tapi tapi bila nak dapat?
Blackberry Torch 9800. wawawawawa T___T dah berzaman paw henpon terhebat ni kat boyF , tapi tak dapat-dapat pun. dea cuma bagi samsung galaxy saja. saya nak blackberry! sebab bole bbm dan fesbuk dimana saja dengan kawan-kawan. diorang ckp blackberry lah baru world! say nak saya nak. menangis 4 hari dalam bilik tapi tak dapat-dapat jugak pun.
 

DSLR Nikon D700. dah 2 tahun boyf mengidam dan apply saya benda ni. tapi tak jugak saya beli kan untuk dea. dari d300 sampai d700 tak dapat-dapat jugak. adalah sebab-sebab tak larat nak tuli kat sini kenapa. huhu. tapi dalam hati sanubari saya pun mengidam minatang camera pusing-pusing macam photographer dok pakai ni. dan tehingin jugak nak hadiah kan kat boyf. InsyaAllah ada rezeki kita bola okay!

Okay dah cukup!
korang pulak macam mana??
mengidam nak beli apa bila banyak duit??

maybe apa yang saya dan adik-adik nak tu , korang dah ada siap dah berhabuk lagi sebab dah bosan pakai. 
tapi kitorang masih terkial-kial simpan duit. 
almaklum lah , hidup dalam kesederhanaan macam ni lah.
tapi kitorang enjoy je !
 satu hari nanti ada rezeki kitorang ada jugak benda-benda semua ni.
samaada perlu ada atau saja gedik nak habis kan duit, 
tak kesah.
sebab kitorang berusaha dan sangat appriciate dengan apa yang kitorang ada.


Be Positive and Be The Real You.
Mirra Miya

 

3 comments:

  1. huhuhuhuhu . yg adik punya tak bole blah . ada ek kasut tu ?? alg bru tau heheheh . yg adik ilah punya , hang bwk la sat dia p mkn . sian dia huhu . yg alg punya , dh tercanggih , tu yg duit dia pn canggih jgk tu . harga lbh kurg ipad kot . kot la .

    ReplyDelete
  2. adoyaii keinginan u ngan i same yunk..SEJIBIK... uwaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  3. Nas Baharuddin : ada la along ! akak pun taw dari adik. dea taw la suma brg2 nike ni. uhuhu. adik ilah ajak pi tempat mahai2. bawak dea nanti yang laen nak ikut jugak. hahahaha. lebih kurang ipad2 ke?? mahai la. jenuh nak jimat cermat. :D


    Ibby : same ke?? weee~ kata BFF harus la sama kan :)

    ReplyDelete