Followers

Thursday 10 November 2011

Makan , Gemuk . Diet ?

Salam. Hallu hallu ! Hye guys. malam ni nak sher ngan korang cerita pasal makan ! yups, tak dinafi kan sama sekali hobi saya sememang nya MAKAN sana sini. kalau boleh every week nak pegi makan kat tempat yang best-best. *bajet kaya. masak sendiri tamaw* huhuhu. Actually saya suka merasa. Suka tengok makanan. Senang cerita , setiap makanan ada cerita. :) Yok , kita view gambar yang saya dah snap sebelum ni. 

 Yesszaa. gambar ni masa kat Seoul Garden. Malam birthday saya. Konon nye planning tu nak ke tempat laen tetiba jadi tempat laen pulak. Tapi best la kat sini ! makan sampai muntah. at 1st tu perasaan tamak haloba terlalu tinggi. pegi amek banyak-banyak ayam ngan daging mentah. Ingat tak cukup. nak bakar la banyak. sekali...amek kaw! sampai muntah. nak jalan pun tak larat dah. my boyF la paling teruk. dea kena makan semua sampai habis. haha :D


 ini yang terbaek ! masa kat PULAU AMAN. Mee udang dea memang superb lah ! BoyF saya makan sampai 2 pinggan. haaa. ni yang special sebab ada udang besar dan banyak... kalo bole masa makan mee ni sekali ngan air kelapa tapi kena pegi awal la. air kelapa selalu je habis cepat. terbaek ni ! 2kali da kiteorang pegi sana. :)


Tengok ketam tu bapak besarrr kan? Jenuh nak makan ni wehh. masa pegi ni saya ngan 2 orang lagi kawan... Una ngan dayah..kat KUALA jURU.. Punya lama la makan sebab nak habis kan. Sedaaapppp sgt ! sampai seminggu terasa lagi ketam ni. hahahah. *nampak sangat tipu* yang satu tu ikan pari bakar. lazat jugak. tapi saya lagi suka ketam tu. kiteorang maen order je..tataw pulak sampai macam ni punya besaaar dan banyak. nak tanak habis kan jugak. malam tu tido dengan tenang dan nyaman sebab nak melantak ketam bapak besar! 



Pizza Pizza Pizza.. Pizza ni dah macam rumah kedua..kah kah kah! *tipu sangat ahh* tataw la kenapa , tekak ni suka sangat-sangat la ngan pizza. Tapi bila makan mesti tak habis. dah tu kena marah la apa lagi. gamba kat pizza ada sikit je sebab selalu nampak pizza je terus nak makan. tak sempat da nak snap picture. hahah. nampak tu my boyF tengah gedik potong kurma sebijik kat atas pinggan kan? tu masa nak berbuka puasa. bosan tunggu pizza terlalu lama. gulp! terliur ahh tengok pizza. nyuuumm :))

Roti tisu ! sibuk je diorang ni nak sangat makan roti tisu. masa ni kat Pelita Kamunting. selalu jugak lepak Pelita tapi saya jarang makan roti tisu. sepupu ngan adik-adik ni la yang beria sangat nak makan roti tisu.eh , mak saya pun ada sekali lah :) sambil tu tunggu boyF datang dan tunggu nak tengok wayang! tahu tak , sebelum makan roti tisu ni , kiteorang dah melantak dulu kat food court tecso kamunting. saya makan sizling mee. eh sebelum tu lagi kiteorang makan strawberry celup-celup coklat. nampak tu nampak tu?? yaa....tu la sebab utama kenapa saya gemuk! makan makan dan makan! ouuchh >,<

The Chicken Rice Shop pulak. dulu saya ngan boyF selalu makan kat situ. Kiteorang siap kumpul point lagi. cukup je point siap redeem ayam lagi. hahaha. betapa taksub nya dengan makanan. apa tah lagi benda tu free. memang pantang sangat. pantang tengok , dan makan! 

 Okay ni masa dinner kat atas cruise. Celebrate birthday boyF..saya buat surprise untuk dea. Mahal ke dinner kat atas tu? takde lah! biasa-biasa je. naik pun cruise yang dalam Penang je. Mana mampu nak naek cruise besar-besar. huhuh. Nampak kek tu? kecik , tapi sangat la sedap ! haa , 2-3 hari asyik cakap pasal kek tu je ! tak nampak makanan laen dah ! hahaha. Hantu kek. >,<

 

Oldtown ni pun dah macam rumah kedua. hahaha.agak-agak ahh. kalau Oldtown ada award pelanggan setia , saya yakin dan pasti saya kunci jawapan saya..mesti saya orang yang paling layak dapat award tu ! Oldtown mana ni? selalu pegi area Parit Buntar je. dekat dengan rumah kan. :) Perasan tak? picture kat Oldtown ni semua nya saya dengan laksa dan oreo chocolate yang sama. yess! itu makanan yang terbaek kat Oldtown. tak reti nak order makanan laen dah. Tengok , betapa rakus nya. makan sampai licin licau ! amek kaw..

Big Apple ! Donut comel , manis-manis yang superrrbb ! Lazat berkrim sungguh. rasa sayang nak makan. Paling suka yang atas dea ada strawberry. Konon bila makan tu rasa macam ada kat Cameron Highland. chooi ~ adik-adik saya pun suka sangat ni. eh boyF jugak. kalau makan tanak share. Tamak sungguh. >,<

Ikan bakar terbaek kat Penang ! Hammer Bay. makan ikan bakar, tomyam campur , kailan ikan masin , udang goreng tepung , ahh macam-macam lagi lah sambil hirup angin laut , ffuuhh..bila da kenyang rasa macam nak tidur terus kat situ. hahaah. over. Nampak tu ! sampai tersandar kekenyangan ! semua habis. licin. sold out! tak da sisa saki baki. semua pulun habis. aiiyyooo. sangat lah taksub dan rakus bila makan. 

 Shusi King. Favourite food jugak ni. tapi takde geng ahh. ada la sorang kawan baek (Lya) suka jugak tapi jarang nak dapat pegi sekali. Gambar kanan tu pegi dengan boyF tapi dea tak suka. Dea tengah tahan muntah. tengok muka dea ! gggrrrr >,< dan kiteroang bawak adik saya dengan boyF dea jugak.. yang sebelah kiri tu saya dengan Lya kat Shushi jugak tapi tak ingat la shushi apa ntah nama restoran tu. sumpah tak ingat. sebab pegi sekali je pastu tak penah jejak kaki dah. Sendiri maw faham lah kenapa. weeee~

Mc'D ni dekat dengan rumah sewa lama saya dulu. so bila lapar tu memang tak da port laen lah. selalu drive thru je. kalau nak borak lama-lama haa saya lepak kat situ sampai kerusi pun panas! pokok-pokok kat situ pun kalau bole suruh blah da lama da diorang suruh. nggee. dari zaman study sampai sekarang memang tak penah bosan pegi mcd. memang punca-punca kegemukan yang terlampau ! eerghh~

 
The last one , Secret Recipe ! kek yang paling super duper lazat berkrim ! suka sangat. boyF jarang bawak makan situ. sebab dea kureng dengan kek. selalu kiteorang take away je. makan dalam kereta tak pun kat rumah. Kalau nak celebrate apa-apa baru dea ajak lepak makan situ. kadang-kadang say pegi dengan kawan je. Tiramisu cake ! boleh tak tidur lena bila teringat teringin nak makan kek ni. huhuhu. adakah ini satu penyakit yang merbahaya? yaa , apabila berat badan makin bertambah. ouh NOOOO~



Okay , rasa macam dah panjang sangat je ni. actually ada lagi tempat lain tapi saya tak sempat nak snap picture, Sorry kalu picture ni semua tak jelas, maklum lah..pakai camera fhone je. tak mampu nak DSLR segalaaa..~ oppss! sorry jugak sebab picture ni semua masa saya belum bertudung. Anggap ni semua sebagai kenangan je dan rasa seronok boleh share dengan korang. Thanks pada yang sudi baca.yang baek itu datang nya dari Dia dan yang buruk itu datang nya dari saya.  See yaa ! ;)


Be Positive and Be The Real You , 
Mirra Miya.

5 comments:

  1. ahaks... i tgk pOn telan ayaq liOq tao..ahahaha

    ReplyDelete
  2. Ibby : whoaa! pandai ckp utara da ni. telana ayaq lioq nuuh. tak tidoq malam la macam ni... :)

    ReplyDelete
  3. hahhaaaa....mirra....mkan sedap n byakkk ropenye...tgok 2 sekali order x hingat dunia dh...x pe2...mkn la sepuasnye..asalkan hati riang...kikiki

    ReplyDelete
  4. mirra opkos la... hahaha..future hubby kn Org utara...:P ahaha.. kena lha blajaq loghat utara neyh.. hhahaha

    ReplyDelete
  5. Huda : HAHAHA.. tu la pasal. I memang suka mkn la yunkk..suka sgt nak ajak pegi makan..tu yg bdn jadi mcm ni...huh...

    Ibby : hamboiii yunkk..mai cni mai bole geng ngan I ;)))

    ReplyDelete