Followers

Tuesday 10 January 2012

Hari stress sedunia..


Assalamualaikum....

Hari ni adalah hari stress aku.
Ya , hari stress dan juga hari marah aku. 
Baru 10 hari masuk tahun baru , 
aku dah dapat bayang kan dugaan nya berat ya hamaaaattt ~

Biar lah hari ni orang nak kata aku rakan seperjuangan syaitonirrajim pun , memang aku tak mampu nak melawan perasaan marah dan stress yang bermaharaja lawak lela dalam sanubari aku wehh..~
Rasa letih gila pala hotak aku memikir hari ni..
macam-macam di sumbat dalam pala hotak aku untuk fikir..
Tolong jangan suruh aku fikir lagi hari ni , 
maka kalau fikir jugak rasa nya layak lah korang tolong daftar kan nama aku kat wad gila Tanjung Rambutan..


baru-baru berangan nak tukar henpon baru setelah dapat cheque minggu ni , 
tetiba makhluk Allah tersebut melari kan diri pulak..
Rasa macam dunia tungang terbalik ja , 
gila ka hoi , aku hutang belambak dah dengan supplier bahan mentah demi nak siap kan barang yang kau order..
kemain lagi order beriban-riban , sampai masa barang da siap , aku nak hantar kau lari pulak! 
ape ke jenih manusia la kau nih oii..~

macam tu lah salah satu ayat yang keluar dari mulut aku sejak pagi tadi..
memang dosa kering je sebab aku sumpah seranah makhluk tersebut..


stress bertambah kilo hari ni bila , aku terpaksa settle kan installment moto rempit adik aku dedulu kala..
kalau tak bayar , kau jalan kaki lah oi !
maka terpaksa lah aku meringan kan diri dan membayar sejumlah kecil installment tersebut..
muka amoi yang jadi kerani di kedai moto pulak , bagai nak meminta-minta bagi kaki saiz 4 ni setepek kat wajah beliau.
hello amoi , budi bahasa budaya kita lah. muka kasi manis sikit lah.
Ingat wa talak duit kah mahu bayar??
aku settle kan semua , baru amoi tu senyum sampai ke telinga..
Nanti gran dah siap , memang tak hingin dah aku jejak kaki kat kedai tu.
heh!



Dalam kemarahan yang membuak-buak di dada. cewah ,
sebenar nya wa sedih ouuhh.
wa sentap , wa touching..
sediihh..
kenapa makhluk Allah tersebut buat macam ni..
berdengkibusukhati sungguh !
macam ni lah adat business kan..
ada untung ada rugi , tanggung risiko...


Kata mak : takpa , InsyaAllah takda rezeki kita ngan beliau , Allah akan beri rezeki laen yang lebih baek untuk kita.. bersabar lah..

Be Postive and Be The Real You , 
Mirra Miya


No comments:

Post a Comment