Followers

Monday 18 February 2013

Ouh Eiffel Tower.

 
 
Assalamualaikum..
 
Pernah? pernah? Pernah apa? tetiba tanya pernah..
 
Pernah ke tengok cite indon tajuk Eiffel i'm in love?
 
best wehh.. ala yang diorang konon nya dah dijodohkan dari kecik-kecik.. pastu hero nye duduk kat Paris , heroin dea duduk kat Jakarta.. Bila jumpa, diorg suka gaduh-gaduh tuuu.. ingat tak ingat tak?
rugi siapa tak tengok..zaman gua sekolah dulu balik-balik sekolah campak beg terus on dvd cite nih taw.. now dvd tu dah hilang..
hurmm. sad life. :'(
 
Takkkk..
bukan cite tu yang menjadi persoalaan nya sekarang nih , aku nak cite pasal menara. tahu menara? tower. bukan towel lah. tower. eiffel tower.
Muda remaja macam aku ni, mesti ada keinginan nak ke Paris kan? Sapa dah penah pegi sila jangan ketawa kan aku. Wa debik lu kang.
Tak tahu la apa tarikan dengan menara tu sampai semua pasangan yang berchenta kemain gedik nak kesana.
MOTIF?? tak tahu. tapi aku pun kemain letak Paris-Eiffel Tower dalam wish list tempat yang aku nak sangat jejak.
apa ada kat sana? aku tak tahu. Sila tanya encik google atau pada manusia yang pernah kesana.
 
Idaman manusia ketika ini dan dari dulu kala. Ouh, eiffel tower..i'm in love..*tetiba*
 
 
tapi kenapa asal kan nak port ala ala romantic je mesti nak ke Paris yakni Eiffel Tower?kalo dah bab shopping tu aku faham lah kenapa nak ke Paris, tapi yang nak ala-ala romantik tu kenapa nak Eiffel Tower jugak-jugak?? Apa dalam Malaysia tak cukup?
 
Contoh nya macam ni :
 
 
Taw tak apa ni? Menara Aloq Staq habaq hang..
 
kenapa tak memilih lokasi romantik macam ke menara aloq staq jaa? cool apa weh. Sila jangan kutuk aku. aku pernah ke sini. dua kali oke. dua kali.
aku bangga apa. heh.
sekali masa form1. lawatan sekolah. sekolah korang ada? heh.
kali kedua masa..ermm..baru lagi dalam bulan 12 ke 1 ntah..
ada la kenangan nya tapi aku tak bole nak share gambar tu kat sini.
Cool wehh, sama je aku rasa macam eiffel tower sebab bole naik lift tinggi-tinggi pastu tengok pemandangan. oke foine.
memang pemandangan tu berbeza, tapi kita tetap dibawah 1 langit yg sama. *tetiba* maksud aku, kau tetap nampak langit dan matahari terbenam.. See, memang cool. aku tengok matahari terbenam masa tu.. SubhanaAllah ciptaan Allah tu sangat indah..
Ada restoran berputar. oke, yang itu aku tak masuk. Ntah kenapa masa tu excited sangat dok teropong-teropong orang dan tak rasa nak masuk restoran berputar tu pun.
So, sila la kunjugi Menara Alor Star untuk feeling-feeling romantik sambil melihat pemandangan milik Allah yang maha hebat.
 
Tak puas hati lagi?
Ouhh jauh ekk nak pegi Kedah?
takpe takpe, ada lagi menara-menara yang best kat Malaysia..
Jap ekk..
 
 
Taraaaa.. Menara condong Teluk Intan..
 
Terletak di Negeri Perak Darul Ridzuan. Yes, tanah tumpah nye negeri kelahiran dahku.
Tapiiiiiii.. sila jangan marah, aku pun tak penah sampai lagi kat menara nih. kihkihkih. Negeri lain ade ke menara condong cenggini? takde kannnn? hiks!
Aku suka menara ni sebab bila aku tengok, kepala aku pun mesti condong sekali. Motif? Ntah. Nak tahu, jom kita pegi ! pun bole tengok pemandangan yang indah cuma tak la sampai setinggi Eiffiel Tower tu. tapi cool what , Paris takde menara condong.. huu~
 
 
 
Aku rasa ni point paling besar. KLCC. ni kan kebanggaan negara.
 
Apa salah nya weekend je nak amek mood romantik pegi jelah KLCC.. kalo nak tengok ramai mat bangla, nepal , myanmar melepak pun bole jugak... =.='
dan juga menipis kan poket pun bole kat cni..
tak ke sama je macam eiffel tower?? Tak jugak? tak sama jugak? pedulik ~~
 
Moral of the story , pergilah kemana pun korang nak pegi sebab bukan nya pakai duit aku. wakakakaka.
tak tak..
Pepatah kata : jauh perjalanan luas pemandangan. So tak salah. Aku tetap jugak nak ke Eiffel Tower tapi selepas aku dapat ke Mekah. InsyaAllah. ;)
 
 
 
Be Positive and Be The Real You,
MirraMiya
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment